Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ΠΟΥ ΣΠΑΕΙ ΡΕΚΟΡ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ



26.02.2017

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΞΟΡΥΞΗΣ φυσικών πετρωμάτων και πρώτων υλών που κατάφερε να αυξήσει το 2016 τις εξαγωγές της 68% του τζίρου της, από 16% το 2010.

Θέλουμε, δεν θέλουμε, η λύσω ως προς την κρίση για πολλές ελληνικές επιχειρήσεις δεν βρίσκεται δυστυχώς εντός εντός των ελληνικών συνόρων, αλλά στο εξωτερικό. Σε μία Ελλάδα που τρώει τα παιδιά της σαν τον Κρόνο δεν είναι λίγα τα αεπιχειρηματικά σχήματα που επένδυσαν στις εξαγωγές άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι και τόσο καλά. Στην πρώτη κατηγορία ανήκει ένας όμιλος με έδρα στην Καβάλα και δραστηριότητα στην παραγωγή και εμπόρια φυσικών πετρωμάτων, μία εταιρεία που επέλεξε να μην ακολουθήσει την πεπατημένη της εξόδου σε άλλες βαλκανικές χώρες, καθώς κράτησε την παραγωγή της εντός συνόρων, αλλάζοντας απλώς το εμπορικό της μείγμα. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο ότι η Ακρόλιθος ΑΒΕΕ με εξαγωγές 16% επί του συνολικού της τζίρου το 2010, έξι χρόνια μετά βρέθηκε να εξάγει το 68% της συνολικής της παραγωγής αυξάνοντας ταυτόχρονα τις πωλήσεις της κατά 290%. Και όλα αυτά με επενδυτικό-αναπτυξιακό πλάνο 3 εκατ. Ευρώ μόνο για το τρέχον έτος που βασίζεται σε επέκταση των ήδη υπαρχουσών υποδομών και μηχανημάτων ώστε να αυξηθεί περαιτέρω η απόδοση της εταιρείας όταν η βασική γραμμή της στον κλάδο φυσικών πετρωμάτων χρήζει ανανέωσης. ¨όπως μας αναφέρει ο κ. Γιάννης Χατζησάββας, διευθύνων σύμβουλος και συνεχιστής της εταιρείας μετά τον δημιουργό της και πατέρα του Γιώργο Χατζησάββα, η Ακρόλιθος αυτή τη στιγμή απασχολεί 60-70 άτομα στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στα Κηπιά Καβάλας, σε έναν χώρο 80 στρεμμάτων. Η παραγωγή επικεντρώνεται κυρίως στον σχιστόλιθο και στα βότσαλα. Ένα από τα πιο ευρέως διαδεδομένα προϊόντα της εταιρείας διεθνώς είναι το βότσαλο Θάσος. Επίσης διαθέτει λατομεία με ανεξάρτητο προσωπικό. Ένα από τα πιο γνωστά είναι αυτό του σχιστόλιθου Καβάλας, ο οποίος παράγεται σε διάφορες μορφές και φημίζεται για τη σκληρότητα και την ποιότητα το. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία Ακρόλιθος ΑΒΕΕ εξάγει σε 78 χώρε, διαθέτοντας ένα τεράστιο πελατολόγιο. Ενδεικτικά διαθέτει παρουσία σε όλη την Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή, με έμφαση στο Ντουμπάι, στο Κατά, στο Μπαχρέιν, στο Κουβέιτ και στη Σαουδική Αραβία, στην Αυστραλία και στην Νέα Ζηλανδία, στην Ιαπωνία και στο Χονγκ Κονγκ, στις ΗΠΑ και σε μια σειρά κρατών της Λατινικής Κεντρικής και Βόρειας Αμερικής, όπως ο Καναδάς, το Μεξικό, ο Παναμάς, η Βενεζουέλα και οι Μπαχάμες, καθώς και στη Βόρεια Αφρική. « Τα τελευταία 3 χρόνια η εταιρεία μας συμμετείχε σε 23 διεθνείς εκθέσεις σε χώρες όπως Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία, Λετονία, Σερβία, Βουλγαρία, Τουρκία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Ντουμπάι, ΗΠΑ. Διαθέτουμε πιστοποιητικά ISO ποιότητας, υγιεινής και ασφάλειας, όπως και CE για ορισμένα προϊόντα, ενώ ως κορυφαία διάκριση το 2015 λάβαμε το βραβείο European Business Awards 2015/16 National Champion, Greek Export Awards Gold-Top industrial Export, Silver-Top Greek Export Company 2016», αναφέρει ο διευθύνω σύμβουλος του ομίλου. Και όλα αυτά ένα γκρουπ από τη βόρεια Ελλάδα που διατηρεί ένα από τα πιο μεγάλα και πιο οργανωμένα showrooms φυσικών πετρωμάτων παγκοσμίως, αποτελώντας για πολλού πελάτες πρότυπο και που κάτω από το σήμα του παρουσιάζει τα μάρμαρα και μωσαϊκά Akromar, Deco Uni και Chatzisavvas. Και φυσικά μιλάμε για μια εταιρεία που έχει εξοπλίσει 5λάστερα ξενοδοχεία στη Χαβάη, παλάτια πριγκίπων στο Ντουμπάι ή πολυτελείς κατοικίες στην Ελβετία με ένα υλικό που παράγει η ελληνική φύση, τον περίφημο σχιστόλιθο Καβάλας. Ο 32χρονος Γιάννης Χατζησάββας είναι ήδη άξιος διάδοχος του πατέρα του , καθώς επί διοίκησης τ9ου κατόρθωσε σημαντική διεύρυνση της εταιρείας. Έχοντας σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, σταδιακά εργάστηκε σε όλα τα τμήματα της εταιρείας, από την παραγωγή, την πώληση και την λιανική, μέχρι τη σχεδίαση marketing κτλ. Επιστέγασμα της προσπάθειας αυτής ήταν η πρόσφατη διπλή βράβευση της Ακρόλιθος στα 5α Greek Exports Awards 2016. Η εταιρεία από την Καβάλα πήρε τη χρυσή θέση στην κατηγορία Top Greek Export Company 2016. Η ιστορία της Ακρόλιθος, της κορυφαίας εγχώριας επιχείρησης φυσικών πετρωμάτων, ξεκίνησε κατά τύχη. Ο Γιώργος Χατζησάββας μετά τις σπουδές του γύρισε στην Καβάλα για ένα μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να δει τι θα κάνει. Ο ίδιος επιθυμούσε να εργαστεί σε κάποια πολυεθνική, όμως η μοίρα είχε άλλα σχέδια. Για την ακρίβεια, το πάρεργο στα λατομεία έγινε τελικά για περίπου 40 χρόνια η κανονική – και πολύ κερδοφόρα – δουλειά του. Η συμπληρωματική εργασία του ξεκίνησε το 1979, καθώς ο επιχειρηματίας προχώρησε στην πρώτη εξόρυξη σχιστόλιθου από την περιοχή του Παγγαίου. Αυτό που ο bussinessman ξεκίνησε για να ξεκίνησε για να εξασφαλίσει το χαρτζιλίκι του μετατράπηκε σε μια απροσδόκητη επιτυχία. Η επιτυχία αυτή είχε να κάνει με την ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας σε μια Ελλάδα που γνώριζε ανάπτυξη. Σύντομα ο Βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας συνειδητοποιεί ότι η απλή εξόρυξη πετρωμάτων δεν αρκεί. Για τον λόγο αυτό επεκτείνεται στην επεξεργασία της πρώτης ύλης αλλά και άλλων φυσικών πετρωμάτων από διάφορες περιοχές της χώρας και του εξωτερικού. Ήδη από την δεκαετία του ’90 η εταιρεία παγίωσε την παρουσία της στην αγορά και δημιούργησε τις προϋποθέσεις για εξαγωγές. Πλέον, η Ακρόλιθος είναι μια ολοκληρωμένη μονάδα με σύγχρονες εγκαταστάσεις επεξεργασίας, εκθεσιακούς χώρους και γραφεία συνολικής έκτασης 60.000 τ.μ. Αυτή η παραγωγική δυναμική της και οι διαρκείς επενδύσεις την οδήγησαν στο να αναδειχτεί η μεγαλύτερη εταιρεία του τομέα στην Ελλάδα και μια από τις ισχυρότερες στην ευρωπαϊκή αγορά, ανταγωνιζόμενη ακόμη και τα ηχηρά ιταλικά ονόματα – γιατί στην Ιταλία βρίσκεται ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός για τις ελληνικές επιχειρήσεις Καβαλιώτικη επιχείρηση αυτή τη στιγμή έχει κατορθώσει να διαθέτει τρία ιδιόκτητα λατομεία στην περιοχή του Παγγαίου, έκτασης πάνω από 500.000 τ.μ., από τα οποία εξορύσσεται η πέτρα Καβάλας (Ακροβούνιο). Τα λατομεία αυτά κάνουν εξόρυξη σχιστόλιθου (Καβάλα) και ψαμμίτη (Σική). Γρήγορα όμως ο Έλληνας Γιώργος Χατζησάββας αντιλαμβάνεται τις περιορισμένες δυνατότητες της ελληνικής αγοράς και τα προβλήματα που θα έφερνε η κάμψη της δόμησης και η εν γένει οικονομική κρίση. Κάπως έτσι, ψάχνεται με δυναμισμό με στόχο να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να κάνει εξαγωγές, με αποτέλεσμα τη σημερινή ανάπτυξη της εταιρείας.